Design etiket na víno

Jaký vliv má design etiket na prodej vína? Zde najdete aktuální trendy a inovace v designu etiket a balení vína, které mohou zlepšit prezentaci vašeho produktu a odlišit ho na trhu. Nabízíme cenné tipy a inspiraci pro designéry a vinaře, kteří chtějí své produkty prezentovat nejlepším možným způsobem.


7 originálních designů firemních vín

 

Design vinět lahví od vína je produktový design, který bezesporu hraje při prodeji vína také důležitou roli. Etikety na víno, různé visačky na víno jsou vizuální nosiče, které mají potenciál upoutat pozornost zákazníka a vzbudit jeho zájem. Cože se to za tím vkusným a originálním vzhledem skrývá?

Originální reklamní dárky v podobě firemního vína jsou pozorností, která rozhodně u vašich zákazníků nezůstane bez povšimnutí. Víno s firemní etiketou, nebo víno s logem firmy potěší většinu zákazníků. Podívejte se na ukázky kreativních vinět, jenž vám jistě budou dobrou inspirací.

#1. Etiketa, která se mění, když dosáhnete na dno lahve. (thedieline.com)

#2. Etiketa, která vám umožní říci, na co opravdu myslíte. (thedieline.com)

#3. Láhev s přepravním štítkem (vinumvine.wordpress.com)

#4. Láhev vína s mapou (Taste of Paris, designér: Nina Brandt (Francie)

#5. Etikety s výsekem

#6. Visačky na víno

#7. Designové papírové krabice na víno

8 designových návrhů viňet

Tlak kladený na osobitý design vinět na lahvích vína nebyl nikdy tak velký jako dnes, kdy je vysoce konkurenční prostředí napříč snad všemi obory. Na druhou stranu se jedná o velikou příležitost pro různé umělecké talenty, kreativce a designery. Dokonce Muzeum moderního umění v San Francisku nedávno zpřístupnilo expozici některých nejpovedenějších návrhů vinných etiket.

V tomto článku jsme se vás snažili vybrat pestrou škálu etiket lahví na víno. Od špičkového minimalismu až po zářivě barevný a hravý produktový design lahví. Zásadní je, že design vinět má pozitivně emotivní formou informovat kupujícího o obsahu lahve. Jejich vzhled by měl zaujmout především cílovou skupinu, pro kterou je víno určené. Určitě jiný vzhled etikety bude mít archivní víno z tradičního francouzského vinařství. Jeho kupující bývají většinou dobře situovaní a jejich preference jsou konzervativnější. Jiný design vinět bude pro mladé lidi, studenty i umělce.

Podívejte se na ukázky moderních vinět, které sklidily nebývalý úspěch po celém světě. Sbírejte informace a inspiraci pro vlastní nápady.

#1. Motif-Wines, designér: En Garde, Rein (Německo)

Motif Wine je originální design vinět, který si zamilují všichni milovníci vína mající v oblibě umění, pestré vzory a barevnost. V nabídce jsou vína s vlastním a jedinečným vzorem, který by měl abstraktním způsobem vyjadřovat chuť a vůni vína. Vzory etiket lahví vína Motif je těžké přehlédnout. Jsou živé, barevné, odvážné a krásné.

Design vinět je pozoruhodně minimalistický a neinformuje textově kupujícího o vlastnostech vína na přední straně, jak jsme na to zvyklí. Na výrobu těchto etiket byl použit textil. Věříme, že brilantní vzhled etiket s textilními vzory, které zaujímají, co nejvyšší plochu láhve, zaujme i každého milovníka umění. Tyto vzory jsou díky odvážnému provedení nepochybně jedinečné a určitě pomohly dostat značku vín Motif na vinařskou mapu. Jde v podstatě o nevyčerpatelný arsenal vzorů a motivů pro různé nové odrůdy a ročníky. (zdroj)

#2. Adevine Wines, Hunter Valley NSW - Austrálie, designér: Co-Partnership (Sydney a Londýn)

Design etiket lahví na víno Andevine je v opravdu pozoruhodném provedení. Vzor vypadá jako olejomalba. Jde o mistrovskou práci nejen v samotném provedení a vybarvení, ale také v kvalitě detailu. Všemožné plody, květiny a ostatní vzory vypadají živě, plasticky a lákavě. Design vinět hovoří o kvalitě umělecko-řemeslného provedení a vzdává hold nizozemským umělcům. Především těm z dob, kdy nizozemská tvorba byla na vrcholu. Černé pozadí vytváří dojem minimalismu a napětí se zaměřením na mimořádná umělecká díla. Výtvarné provedení je ještě více zvýrazněno skromným výřezem nahoře a dole, což dává motivu dojem, že je v popředí, a také jej přímo spojuje s vínem.

#3. The Argonaut - Eight Arms Cellars, Kalifornie USA, designér: John Schall Design (Kalifornie)

Jde o velmi oblíbený design vinět, který je proveden metodou sítotisku, jenž nabízí obrovskou výhodu 360-stupňového plátna. Velmi oblíbeným motivem těchto designů jsou chapadla chobotnice. Chobotnice mají neobvyklou a tajemnou podobu. Nejlépe provedenou částí jsou jejich chapadla – jako by opravdu byla živá.

Celkový produktový design této značky je dobře vyvážený a využívající jednu inkoustovou barvu. Design etiket tohoto malého vinařství se pomalu stává sběratelským artiklem.

#4. Flight, Oregon WA USA, designér: Beetle Creative (Melbourne & Florence)

Tato umělecká díla zachycena na lahvích v úhlu 360 stupňů zobrazují jeden z největších úspěchů lidstva- LÉTÁNÍ. Studium letu je historickou posedlostí lidstva už od pradávna a design vinět vzdává hold všem, kteří se o to pokusili — od Galilea přes Leonarda Da Vinciho až po bratry Wrightovi.

Návrh motivu je proveden jako plán, či vědecká dokumentace letu. Designy etiket využívají jen jednu barvu a celá láhev působí jako plátno, které ztvárňuje historické výkresy.

#5. Lalaland Wines, Mildura VIC Australia, designér: Beetle Creative - Melbourne & Florence

Tato značka španělských vín, inspirovaná Alenkou v říši divů, využívá širokou kompozici, která se hodí k velkému množství uměleckých děl. A především se jedná o neotřelý a originální produktový design.

Úspěšně vypráví příběh Mada Hattera a jeho kapely La La Lands, která hrála pro královnu. Kapela má pět členů: El Loco (Mad Hatter, zpěv), March Hare na bendžo, Bílý Králík na trumpetu, Plch na piano a Frog Doorman na bicí.

Etiketa obsahuje báseň vyprávějící příběh a sdružuje všechny zákonnosti jako součást jednoho uměleckého díla. Barvy jsou zábavné a živé – prostě víno jako stvořené na léto. Víno s tímto designem vinět získalo australské ocenění za nejlepší víno a zlatou cenu FPLMA.

#6. Matsu Wein, Toro, Španělsko, designér: Moruba - Logroño (Španělsko)

A neotřelý produktový design pokračuje dál. U těchto vzorů etiket by se dalo použít přísloví, že jeden obrázek říká více než tisíc slov, což je jasný případ těchto nápadných štítků.

Minimalistický design vinět pouze se značkou a obrázkem řekne o značce vše. Není pochyb, že tyto etikety působí nejlépe jako celistvá kolekce. Oslavují mnoho motivů — od generačního střetu v zemědělství (mládí vs. tradice), celoživotní dílo, rodina a dědictví. Celý efekt by se samozřejmě snížil, kdyby designér přidal něco jako informační rámeček nebo nějaký text. Minimalismu vytváří v našich myslích smyslnost, díky čemuž je tento vzhled tak silný a působivý.

#7. Paperboy Concept, designér: Stranger and Stranger  (London & NYC)

Trend ve snižování ekologické stopy lahví na víno využívá také koncept produktového designu značky Paperboy, jenž je poslední novinkou v designu vinět na víno. Hlavní výhodou těchto papírových lahví je to, že představují zlomek oproti svým skleněným ekvivalentům.

Asi je nepravděpodobné, že by lahve na víno z papíru vzaly nápojářský průmysl útokem. Ale tyto papírové vzory chytře využily marketingovou příležitost a způsobily velký efekt. Papírové lahve na víno mají letitý, přirozený a zemitý vzhled. Paperboy tyto atributy skvěle využil a zdůraznil.

#8. Taste of Paris, designér: Nina Brandt (Francie)

Německá designérka Nina Brand navrhla nový multifunkční a imaginární obal na víno. Etiketa na víně je více než ilustrovaný design vinět. Je to mapa města, která ukazuje nejkrásnější místa, kde si můžete užít chuť vína… a chuť města. Je to skvělý nápad a perfektní dárek pro někoho, kdo se třeba zrovna přestěhoval do nového města nebo pro turisty.

Samostatnou kategorií může být víno s vlastní etiketou, nebo  firemní víno.  Víno s logem firmy je obligátní dárek pro firemní zákazníky k jakékoli příležitosti. I zde by měl být zvolený produktový design vína s ohledem na oblast podnikání, význam zákazníka nebo konkrétní příležitost.

Zdroje

  • https://www.linkedin.com/pulse/best-wine-label-designs-all-time-joshua-o-meara
  • https://www.designandpaper.com/15-creative-wine-label-designs/
Trendy vinných etiket

Produktový design v obecném slova smyslu podstupuje neustálý progres a inovace. Nejen kvalita samotného obsahu prodává. Důležitým marketingovým aspektem je i atraktivní a neokoukaný produktový design. I design vinět na víno, lahví a krabic na víno nesmí zůstat pozadu. Různorodost barev, tvarů, potisku a povrchových úprav jsou jedny z faktorů, které stimulují poptávku po výrobcích vinařského průmyslu. Globální trh s obaly na víno zažívá poslední roky mírný růst. Očekává se, že do roku 2025 dosáhne hodnoty 25,8 miliard USD.

Inovace designu etiket a balení vína sahají od materiálového složení lahví na víno až po high-tech technologie spojené s umělou inteligencí. Experimentuje se s lahvemi z hliníku, plastu a skla s různými texturami.

Inovace designu etiket a balení vína sahají od materiálového složení lahví na víno až po high-tech technologie spojené s umělou inteligencí. Experimentuje se s lahvemi z hliníku, plastu a skla s různými texturami.

Co třeba firemní víno v plechovkách?

Víno v hliníkových lahvích rychle získává na popularitě hlavně v USA. Toto balení má spoustu výhod, mezi které patří nerozbitnost a poutavý produktový design. První s vínem v hliníkových obalech přišla kanadská společnost Magnotta.

Etikety na víno a virtuální technologie

Novinkou dnešní doby jsou aplikace pro chytré telefony, tzv. rozšířená realita. Aplikace dávají možnost vinařům získat okamžitý přehled o jednotlivých vínech. Stačí jenom mobilním telefonem najet na štítek nebo visačku na víno a rozšířená realita vám naservíruje příběh. Koncept je zaměřený hlavně na mileniály, kteří se vinařskému průmyslu dosud vyhýbaly.

PET láhve průlom v e-komerci

Elektronické obchodování zažívá v posledních letech obrovský boom. Společnost Delivering Happiness Ltd. přichází s plochou plastovou láhví, která má optimalizovaný produktový design právě pro požadavky internetového prodeje. Dokonce tvar těchto lahví pasuje do některých druhů poštovních schránek.

Udržitelné etikety na víno

Další požadavek kladeným na etikety na víno je jejich ekologické složení. Jde o to, aby byly vyrobeny z ekologicky udržitelných materiálů, jako je např. bavlna, konopí, nebo recyklát.

Visačky na víno s interaktivním obsahem

Díky aplikaci ve svém chytrém telefonu se dozvíte o vínu, které si chcete koupit, více informací.  Navíc každá láhev má svůj identifikační kód, což znemožňuje jejich padělání.

Stránka 1 z 1 - 3 položek celkem