Jak ušetřit na firemní dárky k vánocům

darkovevino-1024x686

Šetří se všude. Firemní večírky a vánoční dárky jsou první položka, u které se řada podnikatelů rozhodne snížit rozpočet. Ne vždy je nutné kvůli úsporám škrtat. Stačí jen trochu kreativity.

Vánoční večírek a další tradiční firemní dárky k vánocům je pro řadu zaměstnanců důležitý firemních benefit. Tady je několik rad, jak ušetřit na firemních Vánocích a přitom si udržet přízeň zaměstnanců.

Nespěchejte

Máte rozpočet na vánoční večírek, ale nestíháte na konci roku všechno zorganizovat nebo prostě nemáte v prosinci dostatek prostředků? Přesuňte akci na leden. Řada firem v posledních letech zkusila pro firemní akci lednový termín a spokojeni byli všichni – management, agentura a nakonec i zaměstnanci.

Kreativně

Některé firmy se snaží o co nejluxusnější večírky a dárky. Většinou je to zbytečné. Zaměstnanci od vánočního večírku čekají hlavně zábavu a ta může probíhat klidně i u vás na zahradě. Ať už pověříte přípravou večírku své lidi nebo agenturu, klaďte důraz na kreativitu.

S vánočními dárky je to stejné. Luxusní zbytečnost většinou nikdo neocení. Hledejte spíše praktické věci, které opravdu potěší co nejširší množství lidí.

Chytře

Šetřit se dá různě. Víte, že některé vánoční dárky si můžete i odepsat z daní? Dokonce i alkohol.

Dárková vína s vlastní etiketou jsou podle zákona lze odečíst z daní jako reklamní předmět. Navíc vínem se zavděčíte všem.

„Je to naprosto legální a čím dál oblíbenější firemní dárek. Vlastní víno je vždy originální. Letos před Vánocemi očekáváme větší poptávku po firemních vínech.“

říká pan Daniel Maštěra z online vinárny Winehouse.cz. Jeho e-shop zajistí vše od výroby etikety až po dovoz zboží přímo do firmy.

Vína samozřejmě nejsou jediným levným, ale kvalitním dárkem. Pro větší klienty se hodí celé dárkové koše s delikatesními sýry, cukrovinkami nebo masem, které se před Vánocemi hodí každému.

Příprava

Všem se nezavděčíte, můžete se ale zavděčit většině. Ideálně již koncem října rozjeďte interní průzkum, jaký vánoční benefit by si zaměstnanci přáli. Pro takový průzkum vám stačí 15 minut práce s online nástrojem jako SurveyMonkey. Zaměstnanci vyplní na firemním emailu jednoduchý dotazník a vy máte jasno.

I když se to ve větších firmách zdá nemožné, dárek by měl být vždy osobní. Pokud zaplatíte agentuře statisíce za nějaký večírek, možná budou zaměstnanci méně šťastní, než když jim například sami upečete cukroví nebo vyrobíte vlastní víno. Firemní vánoční dárky nejsou nutné zlo, ale osobní poděkování.